Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
پروفیل آلومینیوم صنعتی- مگ ( میهن آلومینیوم غدیر )

پروفیل آلومینیوم صنعتی چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟

پروفیل از جمله مقطع‌هایی با طول زیاد و پرکاربرد است که معمولا در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفیل آلومینیوم صنعتی آن دسته از این محصول است که در بر گیرنده تمامی انواع پرکاربرد پروفیل آلومینیوم در صنایع است. 

احتمال دارد شما هم تا به الان وارد محیط‌های بزرگی شده باشید و ندانید که این مکان‌ها چطور بدون ریزش و سرپا می‌مانند که در این مواقع پروفیل همانند ستون مقاومی عمل می‌کند که باعث پایدار ماندن آن‌ها می‌گردد. پروفیل آلومینیوم صنعتی دارای کیفیت بالایی بوده و ویژگی‌های خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. 

سایت میهن آلومینیوم با برخورداری از چندین سال سابقه درخشان در زمینه تولید پروفیل و فروش آن، به شما این امکان را می‌دهد که از پروفیل‌های با کیفیتی برخوردار شوید. 

در ادامه به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروفیل صنعتی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تاریخچه پروفیل آلومینیوم صنعتی

پروفیل آلومینیوم صنعتی به عنوان دسته ی عظیمی از پروفیل آلومینیوم تاریخچه طولانی داشته و در صورتی که به بناهای تاریخی موجود در کشورمان دقت کرده باشید، خواهید دید که ستون‌های بزرگی از جنس سنگ یا چوب در آن‌ها به کار رفته است. این نوع ستون‌ها قدیمی بوده و حال شکل کلی پروفیل‌ها تغییر کرده و امروزه از تجهیزات و ابزار بروز و تخصصی در این حوزه استفاده می‌شود. 

حال با نگاهی به بناها خواهید دید که ستون‌های چوبی و سنگی جای خود را به پروفیل‌ها داده‌اند و اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود. با پیشرفت روزافزون جامعه، روش و ابزارهای گوناگونی جهت ساخت پروفیل‌هایی با نوع‌های صنعتی و ساختمانی به وجود آمد که حال این وسیله جزو قطعات مهم در ساخت و ساز به شمار می‌روند. این اهمیت نیز باعث افزایش قیمت پروفیل‌ می‌گردد و افراد برای برخوردار شدن از دوام و امنیت بالای ساختمان و بناها، موظف به خرج هزینه بالا هستند.

پروفیل صنعتی چیست؟

پروفیل آلومینیوم صنعتی- پروفیل آلومینیوم شیاردار

ساخت و ساز از جمله مشاغل پرطرفدار در جامعه امروزی بوده که پروفیل یکی از تجهیزات مورد استفاده در آن است. پروفیل در لغت ثابت و بدون حرکت ماندن یک مقطع را نشان می‌دهد که این قطعه در تولید و ساخت لوازم بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پروفیل صنعتی کاربرد بسیاری در حوزه ساخت و ساز داشته و در واقع می‌تواند نقش بسزایی را در آن ایفا کند.معمولا پروفیل‌های صنعتی در پروژه‌های عظیم مورد استفاده هستند که می‌توانند میزان سختی و ضربات زیادی را تحمل کرده و هیچ آسیبی نبینند.

پروفیل آلومینیو ویژگی‌ و مزیت‌های زیادی داشته که مهم‌ترین آن میزان طول و ضخیم بودنش است. چرا که هر ضلع آن برابر چیزی حدود 12 سانتی متر و مقدار ضخامت آن 6 میلی متر می‌باشد. البته طول و ضخامت آن هیچ دخلی در وزنش نداشته و باید بدانید که پروفیل‌های صنعتی در مقابل شکلی که دارند، دارای وزن کمی هستند و می‌توان به راحتی آن‌ها را جابجا کرد.

انواع پروفیل آلومینیوم صنعتی با توجه به نوع کاربرد و اشکال

این پروفیل خود نیز از یک سری انواعی دارا بوده که هر کدام از آن‌ها دارای طول و نام گوناگونی هستند. اسامی تمامی پروفیل‌های صنعتی براساس مقدار اندازه آن‌ها قابل تعیین بوده و می‌توانید برحسب نیاز خود، یکی را برگزیده و استفاده کنید. برخی از انواع آن به شکل ذیل هستند:

پروفیل هیت سینک آلومینیومی

این نوع پروفیل آلومینیوم صنعتی جزو مواردی است که در صنعت برق و الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیت سینک آلومینیومی دارای پایداری و دوام بالایی بوده که در سایزهای متفاوتی طراحی و ساخته می‌شود. پروفیل هیت سینک مزایای بسیاری نسبت به سایر نوع‌ها داشته و به این دلیل از برخی پروفیل‌ها متمایز شده است. 

این مزایا شامل برخورداری از وزن کم، امکان صرفه جویی در انرژی، داشتن قیمت مقرون به صرفه و بسیاری از موارد دیگر است. کاربرد اصلی این پروفیل دفع گرما بوده که در موارد زیر نیز قابل استفاده است: 

  • موتور دستگاه‌ها 
  • لامپ‌هایی از نوع ال ای دی 
  • و…

پروفیل آلومینیوم لایت باکس

لایت باکس یکی از لوازم هایی است که در تبلیغات قابل استفاده می‌باشد. طراحان با استفاده از آن، می‌توانند طرح‌های جذابی طراحی کرده و آن‌ها را در مناطق سرباز و سربسته نصب کنند. استفاده از پروفیل آلومینیوم لایت باکس در زمینه تبلیغات مزایای بسیاری را به خود اختصاص داده است که از آن‌ها می‌توان به نمونه‌های ذیل اشاره کرد: 

  • برخورداری از میزان قیمت مناسب 
  • داشتن کیفیت و دوام بالا 
  • امکان حمل و نقل و جابجایی آسان

پروفیل آلومینیوم تجهیزات پزشکی

اکستروژن آلومینیوم به نام دیگری بنام پروفیل آلومینیوم نیز شهرت یافته که معمولا در مکان‌های مراقبتی همچون بیمارستان‌ها، مطب پزشکان و سایر مناطق قابل استفاده است. آلومینیوم دوام بالایی داشته و می‌توان گفت: پروفیل آلومینیوم تجهیزات پزشکی دارای مقاومت زیادی است. این نوع پروفیل نیز کاربردهای بسیاری در زمینه ساخت و تولید لوازم پزشکی دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد ذیل هستند: 

  • ساخت پرده مخصوص برای هر اتاق 
  • ساخت پایه تجهیزات مورد استفاده 
  • ساخت ابزار و تجهیزات انکولوژی پرتو 
  • ساخت ویلچر و عصا برای افراد ناتوان 
  • ساخت سیستم‌های مخصوص جهت موقعیت یابی بیماران

پروفیل آلومینیوم لوازم خانگی

پروفیل آلومینیوم لوازم خانگی نقش بسزایی در تولید و ساخت تجهیزات و وسایل منزل ایفا می‌کند. استفاده از پروفیل آلومینیوم در ساختار داخلی و بیرونی لوازم خانگی باعث افزایش دوام و طرفداران آن‌ها شده است. به این منظور از نوع‌های مختلف این پروفیل می‌توان مواردی مانند ساخت ماشین ظرفشویی و لباسشویی، هود، فریزر و… را نام برد. 

پروفیل لوازم خانگی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و به این جهت ضد ضربه است. ضد ضربه بودن آن اهمیت بالایی داشته که به این دلیل از خاصیت چکش خواری زیادی نیز برخوردار است.

پروفیل آلومینیوم پنل خورشیدی

پنل خورشیدی با نام انگلیسی Solar Panel شناخته شده که امروزه جزو تجهیزات مهمی به شمار می‌رود و با اسم دیگری بنام تامین کننده انرژی نیز مشهور شده است. با به کار گیری پروفیل آلومینیوم پنل خورشیدی این امکان را خواهید داشت که مقدار مورد نیاز انرژی الکتریکی یا همان برق را تامین کنید.

این نوع از پروفیل آلومینیوم صنعتی دارای میزان انعطاف پذیری بالایی بوده و به همین دلیل در برابر ضربات وارد شده  مقاومت بسیاری به خرج می‌دهد.

موارد مصرف پروفیل آلومینیوم صنعتی

پروفیل صنعتی پایداری بالایی داشته و به همین دلیل در اکثر ساخت و سازها قابل استفاده است. این نوع پروفیل جزو جدانشدنی زندگی انسان بوده که کاربردهای بسیاری داشته و به وسیله آن‌ها توانسته محبوبیت خاصی را بین مردم به دست بیاورد. از موارد مصرف پروفیل‌های صنعتی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ساختن اسکلت ساختمانی با نوع فلزی 
  • طراحی و ساخت ابزار و تجهیزات صنعتی 
  • صنایع نظامی 
  • ساخت پل و سد
  •  استفاده از آن به عنوان پایه و ستون مقاوم و محکم 
  • تولید و ساخت انواع کشتی‌ها 
  • ساختن شاسی‌های تریلر و نفت کش‌ها 
  • ساخت تابلوهایی مختص تبلیغات
  • تولید و ساخت انواع ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی 
  • ساختن خرپاهای بزرگ 
  • و…

مزایای پروفیل آلومینیوم صنعتی

پروفیل آلومینیوم صنعتی نسبت به سایر نوع‌هایاین محصول ویژگی و مزایای بسیاری داشته و به همین دلیل توانسته کاربرد بیشتری در تمامی جوانب حوزه صنعت را به دست بیاورد. مزایای آن باعث متمایز شدن پروفیل صنعتی نسبت به بقیه پروفیل‌ها شده و به این صورت استفاده از این نوع در ساخت و سازها افزایش یافته است. مزایای پروفیل شامل موارد ذیل خواهد بود:

  • کیفیت بیشتر و امکان رنگ کردن و آبکاری بهتر آن 
  • داشتن انعطاف پذیری و استحکام بالا 
  • امکان جابجایی و حمل راحت 
  • برخورداری از میزان وزن کم 
  • داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه 
  • قدرت و توان بیشتر 
  • برخورداری از میزان قدرت باربری بالا 
  • طول بیشتر و یا دارای ابعاد بزرگ 
  • امکان استفاده از روش‌های اتصال زیاد 

قیمت پروفیل آلومینیوم صنعتی

قیمت یکی از مسائل حائز اهمیتی است که با توجه به آن می‌توانید امورات خود را با دقت پیش ببرید و همچنین هزینه بالایی خرج نکنید. قیمت پروفیل آلومینیوم صنعتی نیز به عوامل زیادی اعم از میزان کیفیت، تورم جامعه، نوع و جنس آن، مقدار وزن پروفیل، سازمان سازنده پروفیل و… بستگی دارد که هر کدام به نوعی افزایش یا کاهش دهنده قیمت هستند. با تعیین هزینه هر یک می‌توانید به قیمت اصلی و ثابت پروفیل پی برده و بازپرداخت آن، صاحب پروفیل آلومینیوم خوب و با کیفیتی شوید. 

مسئله مهم اینجاست که روزانه قیمت‌ها بالا و پایین بسیاری را تجربه می‌کنند و نمی‌توان قیمت دقیق این وسیله را بیان کرد. به این منظور در صورتی که قصد خریداری پروفیل صنعتی با کیفیت زیاد و مقرون به صرفه‌ای را دارید، پیشنهاد ما دیدن کردن از سایت میهن آلومینیوم است. همچنین اگر سوالی درباره این قطعه و تهیه آن نیز داشته باشید، می‌توانید از کارشناسان سایت راهنمایی گرفته و قادر به انتخاب بهترین نوع پروفیل باشید.

در زمان خریداری پروفیل آلومینیوم صنعتی چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم؟

پروفیل‌ آلومینیوم صنعتیبا وجود قیمت مقرون به صرفه، دارای ارزش و اهمیت بسزایی هستند که به این سبب باید بتوانید به دنبال سازمانی مطمئن جهت خریداری پروفیل از آن باشید. چرا که برخی از شرکت‌ها به منظور کلاهبرداری، پروفیل‌های ناامن و بی کیفیتی را در اختیار افراد قرار می‌دهند که در این صورت نیز ساخت و سازها امنیتی نخواهند داشت و روز به روز میزان ناامنی در مکان‌های بزرگ افزایش می‌یابد. در این مواقع با در نظر گرفتن یکسری نکات مهم خواهید توانست، پروفیل سالم و با کیفیت و مقاومت بالایی را از شرکت مطمئن و معتبری تهیه کرده و از آن در زمینه‌های صنعتی استفاده کنید. این نکات عبارت است از: 

  • اندازه و سایز پروفیل صنعتی مورد نظر 
  • میزان قیمت پروفیل صنعتی و توجه به بودجه خود 
  • نوع نقشه، آلیاژ و ساختار پروفیل 
  • شرکت تولید کننده پروفیل

برای مشاهده و اطلاع از پروفیل‌های آلومینیوم صنعتی برند MAG، از صفحه پروفیل آلومینیوم صنعتی میهن آلومینیوم غدیر (مگ) دیدن فرمایید.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم پروفیل‌ها ملوازمات پرکاربردی در حوره ساخت و ساز هستند که امروزه به عنوان ستون و سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل صنعتی ویژگی و مزایای بسیاری داشته و طی زمان کمی با عملکرد خود توانست بخش عظیمی از بازار را به خود مختص کند.

کاربرد پروفیل آلومینیوم صنعتی نیز به خوبی از نامش مشخص بوده و می‌توان فهمید که در حوزه صنعتی قابل استفاده است. به این دلیل می‌توان گفت: انتخاب خوبی برای ساخت ساختمان، پل، سد، خودرو و کشتی و سایر موارد به شمار می‌رود. از این پروفیل می‌توان در تولید و ساخت قطعات صنعتی استفاده کرد و دوام آن‌ها را بیشتر کرد. 

وبسایت برند مگ MAG در هر زمان و هر جایی در کنار شما بوده و با مشاهده آن می‌توانید پروفیل‌ آلومینیوم مناسب کاربرد خود را پیدا و تهیه کنید. 

امیدوار هستیم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره پروفیل صنعتی را در اختیارتان قرار دهیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO