Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
تسمه پروفیل آلومینیوم

تسمه ی پروفیل آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد

عموماً تسمه فلزی را از ورق فلزی می‌سازند به این صورت که ورق یا ضخامت کم را در مقاطع یکسان برش می‌دهند و در آن اختلاف عرض با ضخامت بالا است. تسمه‌ها را از جنس‌های مختلفی از جمله پلاستیک، نخ، استیل، آلومینیوم وغیره تولید می‌کنند. 

در این نوشته منظور از تسمه همان تسمه آهنی (فلزی) است که عموماً از فولاد ساخته می‌شود و کاربرد بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. می خواهیم بدانیم تسمه ی پروفیل آلومینیوم چیست و چه کارایی دارد. تا پایان مقاله 

فهرست مطالب

کاربرد تسمه آلومینیومی چیست؟

ما تلاش کردیم 12 مورد از کارایی یا کاربرد تسمه ی پروفیل آلومینیوم را به شما معرفی کنیم.

1. در صنایع و کارخانجات تولید آجر، موزاییک، شیشه، چوب، سفال،

2. برای تولید گریتینگ جهت پوشش کف و پله‌ی کارخانه‌ها و ساختمان‌های شهری

3. برای صنایع بسته‌بندی

4. ساخت در و پنجره

5. در و پنجه آکاردئونی

6. صنایع برق و مخابرات، کابل برق و تلفن، ترانسفورماتور

7. ساخت رادیاتور

8. تولید واشر

9. ساخت لوازم‌خانگی

10. لوازم پزشکی و جراحی

11. دوچرخه‌سازی و صنایع اتومبیل

12. انواع کمربند نگهدارنده مثل کمربند کپسول آتشنشانی و…

پروفیل آلومینیوم تسمه‌ را به خاطر قابلیت بالای آن‌ها در برشکاری، سوراخ‌کاری و جوشکاری همچنین به خاطر دوام بالایی که دارند در مواقعی که نیاز به تحمل وزن سازه باشد، استفاده می‌کنند.
از تسمه پروفیل آلومینیوم به‌عنوان پشتیبان سازه در نرده، راه‌پله، حفاظ و قفل استفاده می‌کنند. انواع تسمه و کاربرد آن برای ساخت لوازم‌خانگی مثل یخچال، ساخت چاقو، مایکروفر، ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی و هود و… نیز از تسمه پروفیل آلومینیوم استفاده می‌کنند. همچنین برای ساخت مجسمه‌ها نیز از تسمه استفاده می‌کنند.
نوع دیگری از تسمه و ورق فولادی ساخته می‌شود که به تسمه ترانس معروف است. 
تسمه ترانس را از ماشین‌کاری تسمه‌های پیش‌ساخته تولید می‌کنند. این نوع تسمه دارای دقت بالایی در ابعاد و ضخامت است.عموماً تسمه های فولادی ضد زنگ که کمتر از ۶۰۰ میلی متر عرض دارند را در محصولات گرم نوردیده و تسمه های با عرض کمتر از ۵۰۰ میلی متر در محصولات سرد نوردیده استفاده می شود. 
کاربرد اصلی تسمه های ضد زنگ در ساخت سینک آشپزخانه، کارد و چنگال، در حمام، آسانسور و غیره است. تسمه را می توان یک محصول میانی دانست که برای تبدیل با نورد سرد تولید شده است.

تفاوت تسمه و ورق

تسمه و ورق تفاوت ها و شباهت هایی با یک دیگر دارند و از آن ها در مصارفی که استحکام و مقاومت سازه در اولویت قرار دارد استفاده می شود. 

معمولا از ورق بیشتر در صنایع تولیدی مختلف استفاده می شود در صنعت ساختمان سازی ولی این به این معنا نیست که ورق در صنایع ساختمان سازی و غیره کاربرد نداشته باشند. 

به طور معمول ورق ها ابعاد بزرگ تری به نسبتا تسمه ها دارند . تسمه ها در نگه داشتن اجسام کاربرد زیادی دارد. موارد ذکر شده مهمترین تفاوت تسمه و ورق بودند.

شباهت های تسمه و ورق

ورق و تسمه تفاوت های زیادی با یک دیگر دارند اما در بسیاری از فاکتورها شبیه به یک دیگر هستند. اولین شباهت بنیادی این محصول ابعاد آن ها می باشد که هم تسمه و هم ورق فولادی قطعه فلزاتی با طول و عرض زیاد و ضخامت کم دارد. 

از جمله دیگر شباهت های ورق به تسمه تنوع آن ها می باشد که در واقع هر دوی این محصولات با آلیاژهای مختلفی ساخته می شوند . فلزات گالوانیزه و استیل معروف ترین این آلیاژها هستند که علاوه بر متریال این محصولات در ابعاد و ضخامت های گوناگون تولید می شوند. عمده شباهت دیگر این دو محصول مدا تولیدی آن هاست یعنی جفت این محصولات عمدتا با نورد گرم و یا نورد سرد تولید می شوند

انواع تسمه ی پروفیل آلومینیوم

• تسمه نوردی

تسمه نوردی نوعی تسمه است که از ضایعات آهن تولید می شود و قطر آن بین ۵.۵ تا ۶.۵ میلی متر است و ابعادی ۱ میلی متر تلورانسی دارد . تسمه نوردی از نورد شمش فولادی در کارخانه تولید می شود و عمدتا تمیزتر و با کیفیت تر از نوع های نوردی است که در کارگاه ها تولید می شود.

• تسمه ماشین کاری

یکی دیگر از انواع تسمه های پروفیل تسمه ماشینکاری است که از ورق فابریک و درجه یک بریده می شود و به صورت یک دست و طول ثابت ۶ متری می باشد. لبه های این تسمه به صورت ماشین کاری صاف است و نوع تسمه از نورد گران تر و با کیفیت تر می باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO