ساخت قالب اکستروژن

ساخت قالب اکستروژن

اکستروژن یک فرایند پیشرفته در صنعت تولید است که در آن مواد پلاستیک یا فلزی از طریق یک ماتریس مخصوص فشرده می‌شوند تا به شکل‌های

Read More »
قالب اکسترون

انواع قالب اکستروژن

در دنیای صنعت و تولید مدرن، فناوری اکستروژن به عنوان یکی از روش‌های موثر و حیاتی در تولید پروفیل‌های آلومینیوم جایگاه ویژه‌ای دارد. این فرآیند

Read More »
براش پروفیل آلومینیوم

براش پروفیل آلومینیوم، پروسه ای است که در آن به وسیله برس های سیمی بر سطح پروفیل آلومینیوم خطوطی ایجاد می شود. در ادامه همراه شرکت میهن آلومینیوم قدیر باشید.

1.به وجود آوردن سطح صاف و از بین بردن خط های گرافیتی و سایه ها روی سطح پروفیل که در هنگام انجام فرآیند اکسترود ایجاد می شود. علاوه بر اینکه فرآیند براش خط و خش و خطوط ایجاد شده در زمان تولید و یا حمل و نقل پروفیل های آلومینوم را از بین می برد.

2. آماده سازی سطح پروفیل آلومینیوم برای عملیات آندایزینگ و یا رنگ پودری الکترواستاتیک.

حال میخواهیم سه نکته از مراحل انجام عملیات پروفیل آلومینیوم براش را به شما توضیح دهیم

مرحله اول: پاک سازی سطوح پروفیل آلومینیوم از آلودگی و چربی می باشد.

مرحله دوم: پروفیل های آلومینیوم بر روی غلتک ها و در برخورد مستقیم با برس های سیمی قرار می گیرد. جنس برس ها معمولا از استنلس استیل (فولاد زنگ نزن) ، نیکل (Ni) یا نیکل سیلور می باشد.

مرحله سوم: بعد از انجام عملیات و ایجاد خط و خش بر سطوح پروفیل های آلومینیوم که به دو صورت خشک یا مرطوب انجام می شود، زمان انجام فرآیند پاکسازی می رسد که پس از انجام آن پروفیل ها برای عملیات آندایزینگ (آندش)، عملیات رنگ پودری الکترواستاتیک و غیره آماده می شوند.