Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
بحران جهانی آلومینیوم؛ کاهش تولید جهانی آلومینا در ماه آوریل

بحران جهانی آلومینیوم؛ کاهش تولید جهانی آلومینا در ماه آوریل

آلومینیوم از جمله فلزهای پرکاربرد و مرغوبی است که از بالا رفتن میزان سوخت‌های فسیلی و عوارض ناشی از آن به میزان زیادی جلوگیری می‌کند. همچنین آلومینیوم قابلیت بازیافت نیز می‌باشد. متاسفانه در ماه آوریل به دلایل مختلف ما شاهد بحران جهانی آلومینیوم و همچنین کاهش تولید جهانی آلومینا بوده‌ایم.

از دلایلی که در این ماه، جهانیان را با این مساله هولناک مواجه کرده است؛ کم شدن تولیدات آلومینیوم و از سوی دیگر قیمت‌های نابسامان این کالای مهم در بازار می‌باشد. در ماه آوریل در زمینه تولید آلومینیوم، با چیزی حدود دو میلیون تن کاهش مواجه بوده‌ایم که هنوز هم در افزایش این میزان تولید، هیچ تغییر چشمگیری ایجاد نشده است.

اگر بخواهیم یک دلیل مشخص و تاثیرگذار در کاهش تولید آلومینا بیان کنیم، می‌توان در این ماه‌ها به جنگ میان روسیه و اوکراین اشاره کرد. جنگ صورت گرفته میان این دو کشور، سبب شده است که بازار این محصول با نوسانات غیر متعادلی روبرو شود و همچنین تولیدات آلومینیوم کاهش یابد.
چین از جمله تولیدکنندگان بزرگ آلومینا در جهان بوده با توجه به کمبود برق و زغال سنگ، همچنین عوامل این چنینی در ساخت این فلز درصدی کاهش ایجاد کرده است. ضمن اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی به علت مبالغ هنگفت برای تولید آلومینیوم، مقداری از سهم تولیدات خود را در این رابطه پایین آورده‌اند و همین جریان نزولی، ما را به کاهش چشمگیر آلومینا مواجه کرده است.
به دلیل پاندمی که در ماه آوریل رخ داد، بسیاری از سرمایه‌ گذاران، جهت سرمایه برای این محصول، کنار کشیدند و این موضوع سبب شد که تولیدکنندگان نتوانند بدون پشتوانه و حامی مالی، تولیدات خود را در زمینه ساخت آلومینیوم افزایش دهند. روسیه نیز یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهم، آلومینا در جهان به شمار می‌رود؛ اما از زمانی که این کشور وارد صحنه جنگ با کشور اوکراین شد، تحریم‌های زیادی علیه کشور روسیه اعمال شد.
بحران جهانی آلومینیوم؛ کاهش تولید جهانی آلومینا در ماه آوریل

یکی از تحریم‌های اعمال شده بر روسیه از سوی استرالیا بود که تولید آلومینا در شوروی را با رکود قابل توجهی مواجه کرد و از این نظر جهان با آسیب بزرگی که همان کاهش تولید آلومینیوم بود، روبرو شد. البته پیش از این موضوع، بیماری همه ‌گیر کرونا تجارت و اقتصاد جهان را با مشکلاتی درگیر کرده بود که یکی از این مسائل در حیطه تولید آلومینا از سوی کشورهای جهان بود.

با این حال چین هنوز هم به یکه تازی خود، اما با رغبت کم در تولید و ساخت آلومینا ادامه می‌دهد که این رقم با توجه به مصرف بالای این فلز در دنیا و کارایی بالای آن، بسیار ناچیز و کم به حساب می‌آید.

البته از دلایل دیگر بی‌انگیزگی از سوی کشور چین در جهت ساخت آلومینا می‌تواند عوارض‌های سنگینی باشد که برای صادرات آلومینیوم از پکن، پایتخت آن اعمال می‌شود.

تمامی این عوامل که نشان دهنده بحران جهانی آلومینیوم و کاهش تولید جهانی آلومینا بوده، در صورتی است که روز به روز نیاز دنیا برای انواع تولیدات خود به این فلز مهم، بیشتر شده و این کمبودها می‌تواند عواقب مخرب جهانی را به بار آورد.

مقالات مرتبط

آلومینیوم

چرا آهن نه؟

در دهه‌ها ورودی، آهن و آلومینیوم به عنوان دو از جمله مهمترین فلزات صنعتی، رشد چشمگیری در استفاده و کاربرد‌های خود داشته‌اند. آهن، با ویژگی‌های

بیشتر بخوانید »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO