Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
کاربردهای جدید اکستروژن در خودروهای تجاری

 کاربردهای جدید اکستروژن در خودروهای تجاری

از اکستروژن‌ آلومینیوم برای خودروهای سواری که ابزاری برای انجام کار هستند استفاده می‌کنند؛ بنابراین با برنامه خاصی که اغلب به عنوان چرخه وظیفه از آن یاد می‌شود، مشخص و ساخته می‌شوند. تعمیر و نگهداری خودروی تجاری ضروری بوده و با این حال زمان توقف برای تعمیر خودرو بسیار نامطلوب است. 

در بسیاری از موارد، یک ناوگان قبل از اینکه مطمئن شوند محصول برای ناوگان وسایل نقلیه خود آماده است، یک محصول را به مدت یک سال آزمایش می‌کند. بنابراین، انتخاب مواد در وسایل نقلیه تجاری باید دوام و نگهداری را به عنوان ملاحظات شامل شود.

فهرست عناوین

کاربردهای اکستروژن ew در وسایل نقلیه تجاری

اکستروژن‌های آلومینیومی یک فناوری اثبات شده هستند؛ زیرا در طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه تجاری از تراکتورها و تریلرهای کلاس 8 گرفته تا ون‌های تحویل و وسایل نقلیه کاربردی بسیار محبوب هستند. 

تنوع وسایل نقلیه‌ای که از اکستروژن آلومینیومی استفاده می‌کنند، ارزش پیشنهادی اکستروژن‌ها را از نظر وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی، تعمیر و نگهداری، سهولت یکپارچه سازی و کارایی سازه تایید می‌کند. 

شرکت Knapheide بدنه کامیون‌های سفارشی را تولید می‌کند. این شرکت اخیرا بدنه‌های آلومینیومی جدیدی را برای چندین خودرو منتشر کرده و بیان می‌کند که آلومینیوم سنگین و سبک وزن مورد استفاده، بادوام و در برابر خوردگی مقاوم است. در حالی که منجر به کاهش وزن بدنه به طور متوسط 35 درصد در مقایسه با نمونه فولادی می‌شود.

اکستروژن آلومینیوم در خودروهای تجاری

تراکتور و تریلر کلاس 8

نیمه کامیون‌های کلاس 8 به تراکتور نیز معروف هستند که از کلمه لاتین trahere به معنای “کشیدن” گرفته شده است. 

حجم فروش تراکتور در سال در مقایسه با بازار عمومی خودرو برای خودروها، SUV ها و کامیون‌های سبک کم رنگ است. به عنوان مثال، مدل تویوتا RAV4 به تنهایی در سال 2022 فروش بیشتری (399941) نسبت به کل بازار کامیون‌های کلاس 8 داشت که در مجموع 309615 تراکتور فروخت. 

تفاوت دیگر با بازار خودرو در دسترس بودن اطلاعات در مورد مواد مورد استفاده است. خودروها اغلب توسط شرکت‌های معیار به منظور تجزیه و تحلیل اجزای داخلی و مواد مورد استفاده جدا می‌شوند و این اطلاعات در دسترس عموم قرار می‌گیرند. 

OEM های کامیو‌ن‌های تجاری به قدری کم مواد آرایشی کامیون‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.  مشخص است که برخی از اکستروژن‌ها در تراکتورها مانند براکت‌های نصب کوچک وجود دارد، اما این قطعات اغلب قابل مشاهده نیستند. 

برجسته‌ترین اکستروژن در یک کامیون تجاری، تیر محافظ جانبی در تراکتور الکتریکی eCascadia است. ممکن است Freightliner برای استفاده از پروفیل اکسترود شده در تراکتور برقی خود بر اساس استفاده صنعت خودرو از راکرهای اکسترود شده برای ایمنی تصادف خودرو و باتری الهام گرفته باشد. 

محافظ جانبی در تراکتور الکتریکی eCascadia

بر خلاف تراکتورها، OEM های تریلر تجاری در مورد به اشتراک گذاشتن صورتحساب مواد برای تریلرهای خود بسیار باز هستند و اکستروژن‌ها را می‌توان به معنای واقعی کلمه در اطراف در طرح‌های مختلف تریلر، چه از نوع محصور و چه از نوع تخت، پیدا کرد.

دیوارهای تریلرها معمولاً با استفاده از یک ستون و ورق سنتی ساخته می‌شوند و در قسمت‌های جلویی اغلب از اکستروژن به عنوان تیرهای گوشه استفاده می‌شود. کف، نوار سایش جانبی، اعضای متقاطع زیر زمین، ارابه فرود، و درها و لولاها اجزای دیگری هستند که از اکستروژن استفاده می کنند. اگر سطح شیب دار وجود داشته باشد، مواد اکسترود شده وزن سطح شیب دار را برای جابجایی آسان تر کاهش می دهند و می توانند ویژگی هایی را برای دستگیره مقاوم در برابر لغزش به طراحی پروفایل خود اضافه کنند تا از حوادث جلوگیری شود. در وب سایت شورای اکسترودرهای آلومینیوم، می توانید تصاویر بیشتری از سیستم های اکسترود شده را در قسمت کامیون و تریلر بیابید.

تولیدکنندگان تریلر در مورد استفاده آنها از اکستروژن در نشست فناوری حمل و نقل و نمایشگاه شورای فناوری و نگهداری در سال 2023 نظرسنجی شدند. اکثر تولیدکنندگان OEM وزن سبک را به عنوان مزیت اصلی ذکر کردند. یک تریلر یخچالی حساس به وزن (همچنین به عنوان “ریفر” شناخته می شود) نمونه ای از ساختاری است که در آن اعضای متقاطع از آلومینیوم اکسترود شده ساخته شده اند. اعضای متقاطع یک ون خشک استاندارد، که اغلب به وزن حساس نیستند، از فولاد مهر و موم ساخته شده اند. تفاوت قیمت بین آلومینیوم و فولاد برای یک تریلر با اعضای متقاطع متعدد قابل توجه است.

ساختمان تریلرهای رنده باید از هنجارهای معمول ساختاری و دوام پیروی کند. با این حال، نیاز به رطوبت، قالب و مدیریت حرارتی نیز دارد. به دلیل سهولت نگهداری و عدم توانایی در قالب گیری یا جذب رطوبت، آلومینیوم اغلب به جای چوب برای کفپوش استفاده می شود.

آلومینیوم جایگزین چوب در کف پوش تریلی ها

سیستم های ایمن بار، مانند سیستم های Ancra Cargo، که از اکستروژن روی مکانیسم های لغزنده و تیرها استفاده می کنند، اغلب در تریلرهای محصور یافت می شوند. در این شرایط، اکستروژن‌ها ظرفیت ارائه هندسه‌های خاصی را دارند که کاربران را قادر می‌سازد به راحتی موقعیت دستگاه‌های ایمن را تغییر دهند. علاوه بر این، چگالی کم آلومینیوم جریمه وزن را کاهش می دهد.

اکستروژن اغلب در تریلرهای تخت استفاده می شود، نه بیشتر از تریلر ساخته شده توسط Extreme Trailers, LLC( مشابه عکس زیر )

تریلر تخت تمام آلومینیومی ساخت شرکت Extreme Trailers.

اکستروژن‌ها در سرتاسر تریلر تخت به کار می‌روند، از جمله یک تیر اکسترود شده قابل توجه و محکم که از وسط سکو می‌گذرد تا وزن را نگه دارد و توسط پنکس آلومینیوم ساخته شده است. تریلر تمام آلومینیومی تریلر فوق‌العاده دارای مزایای دیگر است که «تا 1800 پوند سبک‌تر و تا 50 درصد قوی‌تر برای سودهای شدید» است.

کامیون‌های کار و تاسیسات

نمایشگاه کامیون کار یک رویداد جذاب برای شرکت است زیرا مدل‌های بسیار متفاوتی از کامیون‌های کار و وسایل نقلیه کاربردی در نمایشگاه وجود دارد، که نشان‌دهنده راه‌های متعددی است که هر کدام برای برآورده کردن خواسته‌های کاربر طراحی شده‌اند. اکثر تخت‌های کامیون کار با کشوها و محفظه‌هایی پر از ابزار و مواد ساخته شده‌اند که همگی برای نیازهای منحصر به فرد پروژه طراحی شده‌اند. اکستروژن ها برای این سیستم ها بسیار عالی هستند زیرا سبک وزن، قوی، غیر خورنده و مهمتر از همه با تلرانس های هندسی دقیق به راحتی قابل تنظیم هستند.

وزن سبک نیز یک ویژگی کلیدی برای اکستروژن در کامیون های کار است. DuraMag®، بخشی از گروه Shyft، دارای خطی از کامیون‌های مراقبت از چمن است که از اکستروژن‌های سری 6000 روی ستون‌های گوشه، تخته‌سری و ساختار کف استفاده می‌کند. این کامیون ها 45 درصد وزن کمتری نسبت به طراحی تخت فولادی دارند.

 در حالی که ممکن است انتظار داشته باشیم که تخت کمپرسی آلومینیومی دوام کمتری نسبت به فولاد داشته باشد، DuraMag خلاف این را ثابت می کند. این شرکت نشان داده است که ماسه، شن، و حتی سنگ های بزرگ را می توان از یک لودر انتهایی به داخل کامیون انداخت، بدون اینکه به بستر کامیون آسیبی وارد شود.

وانت‌های تحویل بار

ساختارهای چند توخالی راکر برای کامیون های تحویل الکتریکی انتقالی از طراحی خودرو به وسایل نقلیه تجاری است. 

راکرهای اکسترود شده، چه به‌عنوان یک قطعه مستقل یا به‌عنوان یک جعبه باتری، در خودروهای الکتریکی سبک معمولی می‌شوند.قطعه‌ای از راکر اکسترود شده که در یک ون تحویل الکتریکی استفاده می‌شود در شکل زیر نشان داده شده است.

پروفیل راکر ون باری

 برای محافظت از محفظه مسافر در برابر سقوط، ساختار راکر ضروری است. همچنین برای محافظت از سیستم باتری در وسایل نقلیه الکتریکی کار می کند.

وانت تحویل برقی Blue Arc که بدنه ای از آلومینیوم سبک و مواد کامپوزیت دارد، توسط گروه شیفت تولید شده است. قسمت بار خودرو نیز دارای قفسه های لانه زنبوری آلومینیومی است. با کمال تعجب، Shyft تنها یکی از گروه منتخبی از شرکت‌هایی است که ون‌های تحویل الکتریکی تولید می‌کنند و به تعهد خود به سبک‌وزن افتخار می‌کنند.

انتخاب مواد در حمل و نقل تجاری

عمده آلیاژهای سری 6000 در بخش‌های اکستروژن ساختاری وسایل نقلیه، کامیون‌ها و سایر اشکال حمل‌ونقل زمینی استفاده می‌شوند. 6061-T6 به دلیل عملکرد همه جانبه، سهولت در ساخت و جوشکاری و عملکرد خوردگی عمومی، بیشتر در خودروهای تجاری استفاده می شود. آلیاژهای 6063 مقاومت بالایی در برابر خوردگی نشان دادند و 6005A اکسترودپذیری بهتری داشت. با این حال، مشخص شد که 6061 پس از ملاقات با تعدادی از مهندسان تریلر تجاری مورد علاقه قرار گرفت. این به احتمال زیاد به دلیل قابلیت تجاری آن است، که با توجه به اینکه صنعت تریلر چقدر به قیمت حساس است، مهم است.

منابع متعددی در صنعت حمل و نقل در مورد استفاده از فولادهای پیشرفته با استحکام بالا در اجزای مختلف از جمله ساختار بدنه و ریل های قاب وجود دارد. اگرچه ریل های 160 ksi (1100 مگاپاسکال) در حال حاضر در دسترس هستند، اکثر ریل های فریم 120 ksi (827 مگاپاسکال) هستند. با این حال، مشخص نیست که آیا از اکستروژن ها یا ورق های آلومینیومی سری 7000 برای ارائه سطح مشابهی از استحکام بالا و در عین حال کاهش وزن اضافی استفاده می شود یا خیر. قیمت و ارزش آلومینیوم سری 7000 و همچنین کمیاب بودن آن احتمالاً مقصر است.

صنعت حمل‌ونقل در حال حاضر به دنبال گزینه‌های پیشرانه جایگزین برای اجتناب کامل یا به حداقل رساندن شدید استفاده از سوخت دیزل است. اگرچه تلاش‌های برق‌رسانی به خوبی در حال انجام است، اما به دلیل سطوح بالای شارژ و کمبود زیرساخت‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. تراکتورهای کلاس 8 که با باتری کار می کنند حدود 5000 پوند (2268 کیلوگرم) بیشتر از تراکتورهای دیزلی خود وزن دارند. چند فناوری در حال توسعه هستند که می توانند انرژی را از محور تریلر برای ذخیره و کارکرد واحد تبرید حتی در تریلرها مهار کنند. این باعث افزایش وزن تریلر به میزان چند صد پوند می شود که ممکن است تلاش های سبک وزن بیشتری را تشویق کند.

مقالات مرتبط

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO