Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
پروفیل آلومینیوم؛ مصالح سبز

پروفیل آلومینیوم؛ سبزترین مصالح دنیا

فلز آلومینیوم جز سبزترین مصالحی است که در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فلز مزایای بسیاری داشته و در پروفیل آلومینیوم نیز به کار رفته است. این پروفیل جز نوع‌های پرکاربردی می‌باشد که در سطوح مقطع با طول مشخصی تولید و به کار گرفته می‌شود. پروفیل آلومینیوم با سطح مقطع ثابتی تولید شده و این امکان را دارد که از زنگ زدگی لوازم جلوگیری کند. 

در ساخت پروفیل آلومینیوم از روش اکستروژن استفاده شده که شما می‌توانید با تحت فشار قرار دادن بیلت، آن را بسازید. همچنین به دلیل اینکه آلومینیوم به عنوان فلز سبز در مصالح ساختمانی انتخاب شده، دوست‌دار طبیعت نیز است. مجموعه میهن آلومینیوم با ارائه انواع پروفیل‌ها با نوع آلومینیوم توانسته رضایت کاربران بسیاری را کسب کند. 

در ادامه به مطالب بیشتری در مورد پروفیل آلومینیوم به عنوان یکی از سبزترین مصالح دنیا می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

آلومینیوم، معروف به فلز سبز

خوب است بدانید که فلز آلومینیوم نام دیگری بنام بانک انرژی نیز دارد و جز آلیاژهای سبزی بوده که فواید بسیاری برای محیط زیست دارد. سبز بودن آن باعث شده که هیچ آسیبی به طبیعت نزند و در عوض فوایدی نیز برای آن داشته باشد.
 این فلز امکان بازیافت پذیری داشته و شما می‌توانید از این طریق محصولات جدیدی با نوع آلومینیوم را تولید کنید. بازیافت این ماده باعث می‌شود که انرژی مورد نیاز جهت تولید آلومینیوم به میزان 95% صرفه جویی شده و هدر نرود. مصرف انرژی بالا در صنعت ساخت و ساز باعث شده که افراد عضو جنبش سبز شوند. 

این جنبش به معنای این است که آن‌ها روند خود را تغییر دهند و در ساخت و ساز، از مواد خام استفاده کنند. آلومینیوم نیز یکی از مواد خامی به حساب می‌آید که با محیط زیست و طبیعت سازگاری دارد. به این صورت افراد روی به استفاده از آلومینیوم در صنایع خود آورده‌اند تا بتوانند امکان صرفه جویی انرژی را داشته باشند. یکی از روش‌هایی که تولید کنندگان آمریکای شمالی و اروپایی رواج داده‌اند، استفاده از نیروگاه‌های آبی بود. 

آن‌ها با به کار گیری این روش توانستند تولید و ساخت فلز آلومینیوم را با مقدار CO2 انجام دهند. به این طریق انرژی آبی مورد استفاده در منتشر کردن گازهای گلخانه‌ای به حداقل‌ترین میزان ممکن کاهش یافت. با استفاده این موارد گزینه‌های سبز پیشرفت و رشد بسیاری می‌کنند و به صورت متداول می‌توان در ساخت فلز آلومینیوم، از روندهایی که با محیط زیست سازگاری دارند استفاده کرد. 

این فلز عنصر شیمیایی به حساب می‌آید که به عنوان یکی از عناصر نرم شناخته شده است. نرم بودن باعث شکل پذیری آسان و داشتن مقاومت و استحکام بالای آن می‌گردد.

حال زمان این است که بدانیم چرا از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌کنیم؟
سبکی بیشتر: یکی از مسائل مهم در انتخاب آن میزان وزن و سبکی بالا است. فلز آلومینیوم نسبت به سایر نوع‌ها وزن و چگالی کمتری دارد و به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد.

امکان بازیافت: یکی از مزایای خوب فلز آلومینیوم بازیافت پذیری آن است. متخصصان به راحتی می‌توانند اقدام به بازیافت کردن آن کنند و هیچ نگرانی در مورد کیفیت فلز نداشته باشند. چرا که آلومینیوم این امکان را دارد که چندین چند بار بازیافت شود.

دوام بالا: این فلز دارای استحکام و دوام بالایی بوده و جزو یکی از سرسخت‌ترین فلزات به شمار می‌آید. 

عمر بلند مدت: این فلز از عمر بالایی برخوردار بوده و می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. انرژی که جهت تولید آن مورد نیاز است با میزان عمر طولانی، باعث مقاومت و پایداری آن خواهد شد. 

چکش خواری: فلز آلومینیوم پس از طلا، جزو فلزاتی است که چکش خواری بالایی دارد. این چکش خواری سبب می‌گردد که هیچ شکستگی در آن رخ ندهد. این موارد تنها بخشی از دلایلی هستند که به شما امکان استفاده از فلز آلومینیوم را می‌دهند.

با پروفیل آلومینیوم، به عنوان یکی از سبزترین مصالح دنیا بیشتر آشنا شویم

این پروفیل در زبان انگلیسی نیز با نام Aluminium profile شناخته شده که با فلز آلومینیوم و طی روند اکستروژن ساخته می‌گردد. پروفیل با جنس آلومینیوم در دو قالب ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروفیل به دلیل اینکه دارای فلز سبزی است، به عنوان مصالح سبز به حساب می‌آید و هیچ ضرری به طبیعت نمی‌رساند.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در فعالیت‌های دوستدار محیط زیست

پروفیل آلومینیوم سبک بوده و به راحتی امکان جابجایی آن را خواهید داشت. رنگ نقره‌ای جذاب آن باعث شده که بیشتر به چشم بیاید و در موارد گوناگونی مصرف شود. 

تمامی این موضوعات باعث محبوبیت و کاربرد بالای فلز آلومینیوم پس از فلز مس شده است. پروفیل آلومینیوم از کاربردهای زیادی در جامعه امروزی برخوردار بوده و می‌تواند مزایایی را در اختیارتان قرار دهد. از کاربردهای این محصول سبز در عرصه امروزی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کشت گلخانه ای

کشت گلخانه‌های

کشاورزی یکی از صنایع مهمی است که بسیاری از افراد در آن فعالیت دارند. طی پیشرفت جامعه، کاشت‌ گلخانه‌ای رواج یافت و امروزه معمولا پروفیل آلومینیوم در این موارد استفاده می‌گردد.

پنل خورشیدی

پنل خورشیدی

یکی از پنل‌های پرکاربرد، پنل خورشیدی نام داشته که در قالب آن از فلز آلومینیوم استفاده شده است. این پنل با نور خورشید شارژ شده و به این صورت عمل می‌کند که با جذب نور می‌تواند آن را به انرژی الکتریکی یا برق تبدیل کند. 

استفاده از پروفیلی دارای جنس آلومینیوم در پنل‌های خورشیدی، باعث افزایش دوام و مقاومت آن‌ها در برابر مسائل خواهد شد.

توربین بادی

توربین بادی

توربین‌های بادی بخاطر تبدیل کردن انرژی جنبشی به مکانیکی یا حتی الکتریکی قابل استفاده هستند. این توربین‌ها در دو شکل افقی و عمودی کار می‌کنند و در مصارف گوناگونی کاربرد دارند.

 از پروفیل آلومینیوم در این تجهیزات به دلیل افزایش مقاومت و تولید انرژی استفاده می‌کنند. روند کار کردن توربین‌های بادی به این شکل است که در ابتدا انرژی جنبشی را به مکانیکی تبدیل می‌کنند. سپس این قدرت مکانیکی به ژنراتور منتقل شده و به این صورت انرژی الکتریکی تولید خواهد شد.

سایر کاربردهای پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم علاوه بر کاربردهایی که برای محیط زیست دارد، دارای سایر موارد مصرفی نیز است. این پروفیل در بسیاری از صنایع و ساخت لوازم و تجهیزات قابل استفاده بوده و با به کار گیری آن می‌توانید در انرژی به مقدار بالایی صرفه جویی کنید. 

با استفاده از این پروفیل در ساخت لوازم، هیچ آلودگی در طبیعت ایجاد نخواهد شد. به این منظور آسیبی به آن نمی‌رسد و افراد می‌توانند از طبیعت نهایت استفاده را ببرند. این پروفیل در مواردی همچون نمونه‌های ذیل کاربرد دارد:

  •  ساخت لوازم منزل 
  • ساخت خودرو و ماشین آلات صنعتی 
  • ساخت لوازم و تجهیزات پزشکی و داروسازی 
  • ساخت و ساز ساختمان
  •  و…

انواع پروفیل آلومینیوم سازگار با طبیعت

این پروفیل با برخورداری از فلز آلومینیوم جزو نوع‌های پرکاربردی است که می‌توان با بازیافت آن، به محصولات جدیدی دست یافت. البته بازیافت آلومینیوم چیزی از کیفیت آن کم نمی‌کند و باید بدانید که می‌توانید به محصولی با کیفیت اولیه دست یابید. 

پروفیل آلومینیوم نیز به دلیل برخورداری از فلز گران‌بها، جزو مصالح سبز به شمار می‌آید که ضرری برای محیط زیست ندارد. با بازیافت فلز آلومینیوم می‌توانید لوازم جدیدی با همان کیفیت و خواص را تولید کرده و بسازید. 

پروفیل آلومینیوم اشکال مختلفی داشته و محدود به یک شکل نیست. به این دلیل این نوع پروفیل مزایای بسیاری داشته و توانسته طی زمان کمی محبوبیت بالایی به دست بیاورد. 

خرید پروفیل با جنس آلومینیوم به شما کمک می‌کند که از آن در صنایع گوناگونی استفاده کرده و در صورت نیاز اقدام به بازیافت کردن آن و تولید محصولات جدیدی کنید. این نوع پروفیل نیز دارای یکسری نوع‌هایی است که هر یک به صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

پروفیل آلومینیومی به سه دسته کلی تقسیم بندی شده که می‌توانند با عملکرد خود باعث تولید آسان انرژی الکتریکی (برق) شوند. 

انواع آن به شکل ذیل هستند:

  • پروفیل آلومینیوم طرح چوب
     این پروفیل به وسیله پروفیل ترکیبی تولید و ساخته شده است. لایه داخلی آن دارای چوب و لایه بیرونی دارای آلومینیوم می‌باشد. به این جهت مکانیزم خاصی داشته و با زیبایی خود می‌تواند افرادی را تحت تاثیر قرار دهد. 

  • پروفیل آلومینیوم ساده 

  •  پروفیل آلومینیوم ترمال بریک
     این نوع پروفیل دارای عایق بندی نسبت به حرارت و گرما بوده که به تازگی وارد عرصه شده است. پروفیل ترمال بریک به دلیل مقاومت بالای خود می‌تواند در شرایط آب و هوایی با دمای منفی 50 نیز ماندگاری داشته و مشکلی برایش ایجاد نشود.
 

مزایای پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم از هر نوعی منحصر به فردتر بوده و این قابلیت را دارد که مزایای بسیاری را به افراد هدیه دهد. عملکرد آن مسئله مهمی است که توانسته توجه بسیاری از صنایع را به خود جلب کند. از مزایای این مدل پروفیل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

هزینه مناسب

یکی از مزایای منحصر به فرد این پروفیل نسبت به سایر مدل‌ها، هزینه مناسب آن است. پروفیل آلومینیوم قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و هر کسی این امکان را دارد که آن را خریده و مورد استفاده قرار دهد.

صرفه جویی در انرژی

انرژی عضو حیاتی جامعه بوده که هدر رفت آن، ایجاد کننده مسائل بسیاری خواهد شد. پروفیل با جنس آلومینیوم به دلیل اینکه امکان چندین بار بازیافت آن وجود دارد، از تلف شدن انرژی پیشگیری می‌کند.

دوست دار طبیعت

از جمله مهم‌ترین فواید و مزایای آن، این است که دوست دار محیط زیست و طبیعت می‌باشد. این پروفیل به شکل سبزترین مصالح تولید شده و برای طبیعت مضر نیست. پروفیل آلومینیوم قابلیت بازیافت شدن داشته و می‌توانید آن را چندین بار در موارد مختلف استفاده کنید. بازیافت فلز آلومینیوم باعث کاهش یافتن میزان 95% گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

فلز آلومینیوم سازگار با ططبیعت

بدون ایجاد آلودگی

این پروفیل به شکلی طراحی و ساخته شده که هیچ آلودگی در طبیعت ایجاد نکند. چرا که سم‌های ایجاد شده از آلودگی می‌توانند به طبیعت آسیب رسانده و آن را از بین ببرند.

تولید با اشکال مختلف

پروفیل آلومینیوم این امکان را برای شما فراهم کرده که در هنگام قالب بندی، آن را به اشکال مختلفی درآورید. یعنی اینکه این پروفیل تنها یک شکل نداشته و افراد به دلخواه خود می‌توانند پروفیل‌های آلومینیومی متفاوتی تولید کنند.

روند نصبی آسان

یکی دیگر از مزایای این نوع پروفیل، داشتن روند نصب و راه اندازی راحت آن است. به این منظور نصب آن هیچ سختی نداشته و تنها با به کار گیری یکسری نکته و لوازمی قادر به انجام آن خواهید بود.

سخن پایانی

پروفیل آلومینیوم، سطح مقطعی ثابت و بدون حرکتی داشته و با به کار گیری آن در صنایع می‌توانید روز به روز به پیشرفت بسیاری دست یابید. این پروفیل در هر صنعتی کاربرد داشته و جهت تولید و ساخت لوازم و تجهیزاتی قابل استفاده است. البته استفاده درست آن، سبب افزایش ماندگاری و طول عمر پروفیل آلومینیوم می‌گردد و در این صورت هیچ مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد. 

اگر شما هم دوست‌دار محیط زیست هستید و قصد آسیب رساندن به آن را ندارید، مصرف پروفیل آلومینیوم برای شما گزینه خوبی به حساب می‌آید. چرا که این پروفیل با بازیافت چندین چند باره خود کمک‌های بسیاری به طبیعت می‌کند. مجموعه میهن آلومینیوم قادر به ارائه انواع پروفیل‌های آلومینیومی بوده و شما می‌توانید با خرید از آن‌ها، از مزایای بسیاری برخوردار شوید. 

امیدواریم با بیان مطالب این مقاله توانسته باشیم اطلاعات جامع و کاربردی راجع به پروفیل آلومینیوم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مقالات مرتبط

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO
Mihan-Alunminium-Ghadir-LOGO